Ett inlägg för att fira min nya header

Jag älskar det där fenomenet med att man alltid vill ha vad man inte kan få.
Gräset är grönare på andra sidan, osv osv osv.

På vintern tänker man, när man står där och väntar på bussen, att bara
det inte var så innisträngnäsjävla kallt så skulle jag kunna stå ut med det.
Hur kan man förväntas göra något ordentligt när det är så kallt, bara det var
varmare skulle jag stå ut med lite obehag. Man förstår verkligen inte tjusningen
med att fånga de första glittrande snöflingorna i munnen förrän det är sommar
och 30helvetes grader varmt och det är så varmt att ingen utomhusaktivitet
vid sidan av stillasittande eller badande känns riktigt aktuell. Då tänker man att
om det skulle bli en sisådär 1-2 plusgrader imorgon och lite lätt pudersnö så skulle
jag bli himla glad.

Det är rätt svårt att sätta sig in i hur man tänker när man befinner sig i den andra
situationen. Även om man har nått minne av den förbannelse man hetsigt bringade
över vädret för några månader sen så tänker man ändå inte på det med samma
känslor. Man tror inte att man hade fel då men ändå så tänker man att det nog inte
skulle vara precis lika farligt som man tyckte då.

Jag kan skratta högt när jag kommer på mig själv med att tänka såna där motsägelse-
fulla tankar. Bara det inte var, om det ändå var. Vare det eller som det var? Att det var
och hur det nu var. Där det var kan det då ändå inte varit. Som det var är som det är.
Fast likt det är har det nog aldrig varit.

Kommentarer
Postat av: Sara

va i helvete. kära någon.

2009-09-25 @ 19:51:54
URL: http://sawra90.blogspot.com
Postat av: noelle

det är inte bra att vara fööör seriös med sin blogg simon. det börjar gå för långt när man byter header varannan vecka. lägg den lite åt sidan och fokusera på något annat ett tag nu, okej?

och sara förklarade att du vill ha mer naket än de nakenbilderna jag har. jamen, jag ber om ursäkt att det inte faller dig i smaken då! ska genast bättra mig.

2009-09-26 @ 01:05:21
URL: http://nonsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0